Ο ΝΟΜΟΣ 4961/2022 ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΚΛΕΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΑΣΚΟΥΜΕΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΡΡΕΝΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΩΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΟΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ 7 ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΕΜΕΣΗΣ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΚΤΕΛΕΙ
ΠΡΩΤΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΙΣ ΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΣΑΓΑΓΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΘΕΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΜΟΡΦΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΝΝΟΜΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΟΜΗ ΠΟΛΥΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΑΣΚΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΝΟΜΙΜΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗ ΟΡΘΗΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ
ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΑΔΕΛΦΕ ΜΟΥ Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΙ ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΟΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΩΣ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΝΟΣ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΑΞΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ
ΥΠ.ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4961/2022
ΦΕΚ 146/Α/27-7-2022
Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Ρυθμίσεις για Τεχνητή Νοημοσύνη και blockchain - Νομοθετήθηκε το Ενιαίο Πιστοποιητικό Κληρονομιάς ενώ προβλέπεται και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 146/Α/27-7-2022 ο νόμος 4961/2022 με τίτλο «Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής κι επικοινωνιών».
Στο πρώτο μέρος για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και δή την Τεχνητή νοημοσύνη προβλέπονται:
Σύσταση συμβουλευτικών επιτροπών εμπειρογνωμόνων για την παρακολούθηση της αποτελεσματικής εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής για την Ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Θέσπιση υποχρέωσης των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων να ενημερώνουν σχετικά με τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης:
α) τους εργαζόμενους, όταν τέτοιες εφαρμογές χρησιμοποιούνται για τη λήψη εργοδοτικών αποφάσεων και
β) τους καταναλωτές, όταν τέτοιες εφαρμογές χρησιμοποιούνται για τη διαμόρφωση προφίλ καταναλωτή
Θέσπιση υποχρέωσης των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων για τήρηση μητρώου εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης και πολιτικής δεοντολογικής χρήσης δεδομένων
Ως προς την Κυβερνοασφάλεια, γίνεται λόγος για θωράκιση του δημόσιου τομέα έναντι κυβερνοεπιθέσεων μέσω της δημιουργίας νέων οργανωτικών σχημάτων (Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών, Εθνική Αρχή Πιστοποίησης Κυβερνοασφάλειας, Εθνικό Κέντρο Συντονισμού για την Κυβερνοασφάλεια) και θεσμικών ρόλων (ορισμός Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών σε κάθε φορέα της Κεντρικής Κυβέρνησης)
Σε σχέση με το Διαδίκτυο των Πραγμάτων προβλέπεται θέσπιση υποχρέωσης των κρίσιμων υποδομών του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα να ενημερώνουν την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας σχετικά με τη χρήση συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων και να συμμορφώνονται με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αρχής.
Ως προς τις Τεχνολογίες Κατανεμημένου Καθολικού γίνεται θεσμοθέτηση του ψηφιακού εργαλείου των «έξυπνων συμβολαίων», ρύθμιση των ζητημάτων του κύρους, της ισχύος και της δεσμευτικότητας αυτών, με στόχο να αποτελέσουν μέσο ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των αντισυμβαλλομένων ιδιωτών στην ασφάλεια των συναλλαγών
Ως προς τις Τρισδιάστατες Εκτυπώσεις επιχειρείται αποκρυστάλλωση του πλέγματος δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των παραγόντων που συμμετέχουν στην αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων τρισδιάστατης εκτύπωσης (κατασκευαστής, μεσάζοντες, διανομείς) ιδίως μέσω της συμπλήρωσης του υφιστάμενου πλαισίου για την προστασία δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας
Στις νέες διατάξεις ρυθμίζεται και η χρήση ΣμηΕΑ για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη θέσπιση ρυθμίσεων για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών με ταυτόχρονη μείωση του λειτουργικού κόστους αποστολής
Στο δεύτερο μέρος, για την «Ενίσχυση της απλούστευσης στο δημόσιο τομέα» προβλέπονται:
-Κατάργηση Μητρώου Αρρένων, αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Κέντρου Διαλειτουργικότητας για την άντληση και επαλήθευση των κρίσιμων στοιχείων
-Διατάξεις που θεμελιώνουν το ΜΙΤΟΣ (δηλαδή το σύστημα με το οποίο το Δημόσιο καταγράφει τις διαδικασίες του)
-Νομοθετείται το Ενιαίο Πιστοποιητικό Κληρονομιάς.
Ειδικότερα :
1.Εισάγονται ρυθμίσεις σχετικά με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και συγκεκριμένα:
α. Παρέχεται η δυνατότητα στους φορείς του δημόσιου τομέα να χρησιμοποιούν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για τη διαδικασία λήψης απόφασης ή έκδοσης πράξης, που επηρεάζουν τα δικαιώματα φυσικού ή νομικού προσώπου και καθορίζονται οι υποχρεώσεις των αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης.
β. Θεσπίζεται υποχρέωση:
-κάθε φορέα του δημόσιου τομέα να τηρεί και να επικαιροποιεί μητρώο με τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί,
-των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα να τηρούν μητρώο των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούν και προβλέπεται η επιβολή σε βάρος τους, από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων του ν.3996/2011, σε περίπτωση μη παροχής επαρκούς πληροφόρησης στους εργαζομένους τους σχετικά με αυτά.
γ. Συστήνονται:
-Συντονιστική Επιτροπή για την τεχνητή νοημοσύνη και καθορίζονται η αποστολή, οι αρμοδιότητες και η σύνθεσή της,
-Παρατηρητήριο Τεχνητής Νοημοσύνης στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και καθορίζεται η αποστολή του.
2.Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια πληροφοριών και δικτύων καθώς και την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Ειδικότερα:
α. Συστήνεται, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών (Π.ΑΝ.Υ.Α.), η λειτουργία και οι δράσεις του
οποίου χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή εθνικούς πόρους, συγχρηματοδοτούμενους ή μη. Το Π.ΑΝ.Υ.Α. περιλαμβάνει το Επιστημονικό Συμβούλιο (5μελές) και την Επιχειρησιακή Ομάδα Διαχείρισης Υβριδικών Απειλών (7μελής) με τις οριζόμενες αρμοδιότητες. Συνεργάζεται με επιστημονικά κέντρα και λοιπές δημόσιες υπηρεσίες και φορείς και μπορεί να αναθέτει σε τρίτους την εκπόνηση μελετών για την υποστήριξη της αποστολής του.
β. Εισάγεται η υποχρέωση για κάθε φορέα Κεντρικής Κυβέρνησης:
-να ορίσει έναν υπάλληλο με τα οριζόμενα προσόντα ως Υπεύθυνο Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Υ.Α.Σ.Π.Ε.), ο οποίος παρακολουθεί υποχρεωτικά ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης που υλοποιείται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.), μπορεί δε, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, να υποστηρίζεται από ομάδα εργασίας,
-να καταρτίζει και να τηρεί με μέριμνα του Υ.Α.Σ.Π.Ε., σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών,
-να ορίσει για κάθε υποδομή, σύστημα, υποσύστημα ή υπηρεσία έναν υπάλληλο ως Συντονιστή Ασφάλειας (Σ.Α.), ο οποίος ασκεί τα καθήκοντα του Υ.Α.Σ.Π.Ε.
γ. Θεσπίζεται πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και κατάρτισης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, το οποίο λαμβάνει χώρα στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.
δ. Συστήνονται:
-ηλεκτρονικό μητρώο υπευθύνων5προστασίας δεδομένων των δημόσιων φορέων στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης,
-Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων, η οποία μπορεί, κατά την
άσκηση των αρμοδιοτήτων της, να συνάπτει προγραμματικές συμφωνίες ή μνημόνια συνεργασίας με φορείς του δημόσιου τομέα και να αναθέτει σε τρίτους την εκτέλεση ενεργειών τεχνικής βοήθειας.
ΜΕΡΟΣ Β'
Εισάγονται ρυθμίσεις για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι τεχνολογίες του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ), των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ), του κατανεμημένου καθολικού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων φορέων του δημόσιου τομέα. Ειδικότερα:
1.Εξειδικεύεται ο σκοπός, το αντικείμενο και δίδονται οι ορισμοί για την εφαρμογή των προτεινόμενων διατάξεων.
2.Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την ασφαλή χρησιμοποίηση συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ) από φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα καθώς και τους ο.τ.α. και συγκεκριμένα:
α. Ορίζεται Υπεύθυνος Ασφαλείας ΔτΠ από κάθε φορέα εκμετάλλευσης ΔτΠ. β. Καθορίζονται οι αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, σε συνεργασία με την αρμόδια ομάδα απόκρισης. γ. Προσδιορίζονται οι υποχρεώσεις κάθε φορέα εκμετάλλευσης ΔτΠ
δ. Καθορίζονται οι επιβαλλόμενες διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση που ο φορέας εκμετάλλευσης ΔτΠ δεν συμμορφώνεται με τις προαναφερόμενες υποχρεώσεις του.
3.Εισάγονται διατάξεις σχετικά με τα Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ), την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω των ανωτέρω Συστημάτων και τη χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από αυτά.
4.Ρυθμίζονται θέματα εφαρμογών τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού (Τ.Κ.Κ), η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται και για την τήρηση του Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα (έκδοση κ.υ.α.).
5.Καθορίζεται το πλαίσιο εφαρμογής της διαδικασίας τρισδιάστατης εκτύπωσης και ειδικότερα προσδιορίζονται:
-το πεδίο προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού,
-οι απαγορεύσεις και οι περιορισμοί στη χρήση και στον διαμοιρασμό σε επιγραμμικές πλατφόρμες ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού,
-η υποχρέωση των παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προς άρση της προσβολής δικαιώματος του δημιουργού ή του νόμιμου δικαιούχου ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού και την καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση που η εν λόγω υποχρέωση δεν τηρηθεί,
-η ευθύνη των εμπλεκόμενων προσώπων για κάθε ζημία που οφείλεται σε
ελάττωμα των προαναφερόμενων αγαθών που κατασκευάζουν, κατέχουν ή εμπορεύονται.
ΜΕΡΟΣ Γ
Εισάγονται ρυθμίσεις σχετικά με τις δράσεις που εντάσσονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.), την εφαρμογή Εθνικής Πολιτικής Διοικητικών Διαδικασιών (Ε.Π.Δ.Δ.), την αναμόρφωση του Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών και την ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης. Ειδικότερα:
1.Στο πλαίσιο απλούστευσης των διοικητικών διαδικασιών, προβλέπονται:
-η κατάργηση της υποχρέωσης των δήμων και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για τήρηση και ενημέρωση των βιβλίων Μητρώων Αρένων και τη σύνταξη των Στρατολογικών Πινάκων, για την κατάρτιση των οποίων εφεξής διατίθενται τα στοιχεία των στρατευσίμων μέσω διαλειτουργικότητας από το πληροφοριακό σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών,
-η δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.),
-η θεσμοθέτηση ενιαίου πιστοποιητικού κληρονομίας,
-η κατ’ οίκον βεβαίωση του γνησίου υπογραφής από τα όργανα της Δημοτικής Αστυνομίας κ.λπ.
2. α. Προσδιορίζονται οι πυλώνες της Εθνικής Πολιτικής Διοικητικών Διαδικασιών (Ε.Π.Δ.Δ.), η οποία τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ήτοι:
-το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος», (πρώην Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, άρθρο 90 του ν. 4727/2020,) στο οποίο καταγράφονται όλες οι διοικητικές διαδικασίες του δημόσιου τομέα,
-το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ., άρθρο 45 του ν.4635/2019), βάσει του οποίου επιλέγονται προς αξιολόγηση, ανασχεδιασμό, απλούστευση και ψηφιοποίηση οι διοικητικές διαδικασίες του δημόσιου τομέα,
-το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας (άρθρο 47 του ν.4635/2019), το οποίο καταγράφει και παρακολουθεί την εξέλιξη της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα.
β. Παρέχεται η δυνατότητα σύναψης μνημονίων συνεργασίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του Ε.ΠΑ.Δ., μεταξύ του Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και των οικείων Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων και με εκπροσώπους κοινωνικών εταίρων, αντιπροσωπευτικών οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών ή ιδρυμάτων.
3.Ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Μεταξύ άλλων προβλέπονται:
-η καταχώριση από τις προξενικές αρχές στοιχείων στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ),.
-η παράταση του χρονικού διαστήματος για το οποίο το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, τις δαπάνες για τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών και πληροφορικής, στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι»,
-η εκπόνηση, από 1η.1.2023, της μελέτης ταξινόμησης δεδομένων από τους φορείς, τα πληροφοριακά συστήματα των οποίων φιλοξενούνται στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα (G-Cloud), στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) ή στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud).
4.Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τις τηλεπικοινωνίες και ειδικότερα:
α. Θεσπίζεται, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για την ασφάλεια των ταχυδρομικών υπηρεσιών, σύστημα επιφυλακής της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), το οποίο εξειδικεύεται με σχετικό Κανονισμό και περιλαμβάνει τη θέση του προβλεπόμενου προσωπικού σε κατάσταση επιφυλακής, ενεργού και ετοιμότητας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
β. Καθορίζονται με κ.υ.α., κατ’ εξαίρεση του ισχύοντος ορίου (ν.4336/2015), οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας του Προέδρου της Ε.Ε.Τ.Τ., για τα έτη 2022, 2023 και 2024 και μέχρι ενενήντα (90) ημέρες συνολικά κατ’ έτος. (άρθρα 82 - 84)
5. α. Επανακαθορίζεται το πλαίσιο λειτουργίας της ανώνυμης εταιρείας «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε.» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.), με τη διεύρυνση των σκοπών της (παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, κατάρτισης, επιμόρφωσης και πιστοποίησης για την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων κ.λπ.). Περαιτέρω, αναμορφώνονται τα χρηματοδοτικά της εργαλεία και δύναται:
-να ορίζεται, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, ως τελικός δικαιούχος ή φορέας υλοποίησης έργων, προγραμμάτων και δράσεων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή/και από εθνικούς πόρους,
-να εκτελεί έργα για λογαριασμό φορέων του δημόσιου τομέα, με τη σύναψη προγραμματικών ή άλλων συμβάσεων,
-να επιχορηγείται ειδικά για τους ανωτέρω σκοπούς από τον κρατικό προϋπολογισμό, το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κ.λπ.
β. Εντάσσεται η ανώνυμη εταιρεία «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) στους εποπτευόμενους από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (Γ.Γ.Ε.Τ.) τεχνολογικούς φορείς και στο ρυθμιστικό πεδίο του ν.4310/2014.
γ. Προβλέπεται η λειτουργία, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση και ορίζεται το συντονιστικό όργανο αυτής (πενταμελές).
δ. Παρατείνεται από τη λήξη τους (μεταξύ 1ης.7.2022 και 30ης.9.2022) έως την οριζόμενη ημερομηνία, η διάρκεια των συμβάσεων μίσθωσης έργου των στελεχών του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», που συνήφθησαν για την ολοκλήρωση των έργων κτηματογράφησης (παρ.13 του άρθρου 37 του ν.4512/2018).
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 60,65,86 ΚΑΙ 91 ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ
Email: dinoskiato9@gmail.com
ΤΗΛ.: 6973733972
SKYPE: ΜΑΛΛΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
SOCIAL MEDIA
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/dinos__m
ΣΕΛΙΔΑ FACEBOOK: https://www.facebook.com/mallioskonstantinos
TWITTER: https://twitter.com/Mallioskon
ΕΠΙΣΗΜΟ ΜΠΛΟΓΚ: https://mallioskonstantinos.blogspot.com
0 Σχόλια